As nenas e nenos de infantil comezan a súa escolaridade no centro despois do verán. É moi importante que estemos coordinados o profesorado e a familia co fin de proporcionarlles as mellores bases para acadar o éxito. Estes primeiros anos son moi importantes pois neles adquírense hábitos e comportamentos fundamentais para a súa vida escolar e persoal posterior.
A educación das nenas e dos nenos ten que ser unha tarefa compartida entre a familia e a escola.
Realizaranse titorías ó longo do curso, ademais os pais recibirán trimestralmente información escrita (boletín de notas), teran información actualizada no blog do colexio e a nova aplicación instaurada neste curso chamada "Tokappschool".
Ante calquera situación de dúbida ou problema, comentar co profesorado é o sistema máis adecuado e eficaz. Os whatsapps entre familias non arranxan nada e só sacan de contexto os sucesos e mesmo poden complicalos.
* VALORACIÓN E ACTITUDE QUE AS NENAS E OS PAIS TEÑEN CARA Á ESCOLA
- A actitude da familia respecto da educación e da escola vai aumentar ou disminuir a importancia que o alumnado lle dea a esta. Na casa debemos amosar interese por todo o que fai na escola (as actividades, o seu comportamento, os xogos, os materiais, ás áreas...). A familia é a primeira medida para o alumnado sobre ó que debe darlle importancia e sobre o que non.
- A escola programa moitas actividades nas que a familia pode colaborar (procurando información nos proxectos, reforzando tarefas que se inicien en clase...).
- Transmitirlles a importancia de asistir ó colexio con regularidade.
- Interese polo seu comportamento. Afianzar na casa hábitos e conductas positivas que se vaian adquirindo no cole.
* HÁBITOS E CONDUTAS ADECUADAS
Hai que insitir moito nos hábitos adecuados dende pequenos e pequenas, deixar que pase o tempo, ou que cumpran máis anos non axudará a adquirilos mellor senón que fará que acadalos despois sexa máis difícil inda.
Uns dos hábitos elementais son os de puntualidade e asistencia regular. O colexio ten un horario que comprende desde as 9:00 ás 14:30 h. Convén respectar estrictamente este horario e entrar con puntualidade.
Unha vez concluído o período de adaptación
non existe ningún motivo para non cumprir o horario como o resto das nenas e dos
nenos. Se se chega tarde non só se interrompe o traballo das compañeiras e dos
comprañeiros e do profesorado, o que de por si xa é importante senón que se
perden os primeiros contactos, rutinas de entrada, instruccións e explicacións
sobre actividades do día e adquírense hábitos nada aceptables para o futuro. O
centro conta cun protocolo de absentismo e a impuntualidade.
- - Ter momentos de conversa e
deescoita coas fillas e cos fillos, momentos de intervención nun diálogo
familiar. Falar con asiduidade e de diferentes temas, manter coas neneas e cos
neneos conversas e diálogos e non limitarse a darles ordes e instrucións.
- - Aproveitar ó máximo as
situación e os materiais da casa par ir estimulando aprendizaxes básicas.
- ·
EDUCACIÓN EN VALORES
A mellor
garantía de éxito en moitos aspectos educativos e sociais radica na crianza en
valores.
- Cómpre reflexionar sobre o
pouco aconsellable que resulta proporcionar ás fillas e ós fillos todo o que
piden a nivel material e consumista.
- A vida saudable comeza cunha
boa alimentación e cuns hábitos de sono e almorzó axeitados. Que se acostumen
nos recreos a traer alimentos sans para as merendas.
- Amosar cariño e amor non é o
mesmo que sobreprotexer. As nenas e os nenos deben ir acadando cada vez maior
cota de autonomía e independencia, e a sobreprotección frea esta consecución e
impide madurez reforzando a sensación de inutilidade. Hai moitas cousas que as
nenas e nenos son capaces de facer sen axuda excesiva e convén que se acostumen
a facelas: recoller as súas cousas, elixir e ponerse a súa roupa, poñer o
mandilón…Hai que deixar que fagan as cousas soas e sós inda que tarden máis ou
o fagan mal ó comezo.
- Contar coas súas ideas e
opinión fai que cada vex sexan máis maduras e maduros, isto noné o mesmo que
admitir coaccións pola súa parte (pataletas, choros, caprichos…).
- Unhas normas claras,
congurentes e sen contradicións dan seguridade ó amosar como conducirse.
* OUTRAS
COUSAS
- Non deixar de comentar co
profesorado as enfermedades da nena e do neno e mesmo as medicacións que están
a tomar e que puidesen ter relevancia para as súas actividades na escola. No
caso de que sexa preciso cómpre traer certificación médica.
- Informar ao porfesorado dos
cambios relevantes que se prode cun no ámbito familiar e tamén nos cambios de
número de teléfono ou enderezo.
- O contaxio de piollos é
frecuente nos nenos e nenas do colexio, sobre todo entre o alumnado máis
pequeno, convén prestar atención aos primeiros síntomas e actuar en
consecuencia.
No hay comentarios:
Publicar un comentario